*årsmodell på motorn är uppkollad och min tippning var lite fel... Rätt årsmodell är -82, lika gammal som mig dvs. Mycket bra årsmodell med andra ord. ;)
onsdag 24 mars 2010
Skott och naror
Som jag skrev i det tidigare inlägget så blev det inte till att börja med främre durken. Det har farfar tagit sig an. Han har hyvlat fram det mesta material som behövs till durkarna. Dom kommer att tillverkas i asp. I nuläget så sätter han durknaror på utvalda ställen. För mig blev det att börja med skottet i aktern. Det ska ju hålla aktersätet på plats och göra det stabilt. Jag gör en panel i asp och sätter sen lister över skarvarna. Det är rätt fort gjort. Nu är iaf motorproblemet löst... Inhandlade en 25 hästars Johnson idag. Årsmodell är okänd men en tippning är sent 80-tal. Skönt att ha det ordnat. Var uppe och jobbade i måndags också men då vi fick besök av en VK-reporter så det blev inte så mycket gjort den kvällen. :)
*årsmodell på motorn är uppkollad och min tippning var lite fel... Rätt årsmodell är -82, lika gammal som mig dvs. Mycket bra årsmodell med andra ord. ;)
*årsmodell på motorn är uppkollad och min tippning var lite fel... Rätt årsmodell är -82, lika gammal som mig dvs. Mycket bra årsmodell med andra ord. ;)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Härligt med en inhandlad motor! Blir det något på VK's lokala Vindeln-sidor eller?
SvaraRaderaJo, det känns bra med motorn klart! Vet faktiskt inte var det kommer att dyka upp ett reportage. Dom ville dessutom vara med vid sjösättning. :)
SvaraRaderaSnacka om nyhetstorka! =)
SvaraRaderaHaha, vill ju få bukt på årsmodellsfrågan. :) Ska upp igen först på måndag. Får dessutom teaken på tisdag. Perfa!
SvaraRadera